Kimyaturk Kimya Forumu
Eylül 02, 2014, 01:23:32 ÖÖ *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
E-posta adresinize aktivasyon iletisi gelmediyse lütfen buraya tıklayın.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
 
  Ana Sayfa   Forum   Yardım Takvim Giriş Yap Kayıt  
Reklam Alanı



Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: PROBİYOTİK YOĞURTLAR  (Okunma Sayısı 10378 defa)
A A A A
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
gokmenkemer
Ziyaretçi
« : Kasım 06, 2007, 09:54:52 ÖÖ »

Sindirim isteminde alkol, stres, dengesiz ve yetersiz beslenme, diyet ve diğer sebeblerden sorunu olan insanlar uzun süredir mucizevi bir ürün bekliyordu. Böyle bir ürünün çok satması sürpriz olmayacaktı ve öyle de oldu. Ancak yaşam düzeninizi değiştirmedikten sonra hiçbir mucizevi ürün yoktur ve tarih boyunca da olmamıştır. İnsanın bağırsaklarındaki kiracıları (bakteriler, mikroplar, mantarlar) modern bilimin daha henüz çözemediği gizemlerden birisidir. Her insanda sayıları ve çeşitleri farklıdır, karışımları da öyle.

Milyarlarca yabancı organizma simbiyoz içinde, yani bizden beslenebilirler ama bize de ihtiyacımız olan bazı ürünlerini vermek kaydıyla (vitamin K gibi) , bizimle beraber yaşamaktadırlar. Aynı zamanda ilginçtir ki yabancı bakteri ve mikropların öldürülmesinde en ön sırada yer alırlar. Bizi savunurlar. Ama kendini tanrı gibi hisseden insanoğlu bu dengeli sistemide etkilemeye ve yönlendirmeye çalışmak istemektedir. Bağırsaklaımıza kendi istediğimiz türleri yerleştirmek ile ilgili sayısız deney avrdır. Ama her defasında olumsuz sonuç vermiştir. Varolan misafirlerimiz başka türleri istememektedir ve yok etmektedirler. O yüzden Prof. Michael Teuber (Zürih teknik fakültesi � İsviçre) sağlıklı bir insanın bağırsak sistemini yönlendirmemiz hiçbir zaman mümkün olmayabilir demektedir. Ancak gıda sektörü bu gibi açıklamaları kabul etmemektedir tabii ki.

Kendi bakterilerini besleyecek oligofruktozları yeteri kadar verdiğimiz sürece bağırsağa ulaşabilirler ve orada kalabilirler demektedir. Çünkü oraya ulaşıncaya kadar gıdaları eksiktir ve o yüzden hayatta kalamamaktadır denmektedir. Şimdilik sorun çözülmüş gibi görünmektedir (U Gabathuler Trendige Bazilen 1997). Yeteri kadar çok ve düzenli probiyotik yoğurt yerseniz içindeki bakterileri ve onları besleyecek gıdayı da yemiş oluyorsunuz. Yani sorununuzu hayatınızın içinde arayıp çözmektense dışardan başkalarının sizin yerinize sizi iyileştirmelerini kabul ediyorsunuz demektir. Buda her zaman kendi iradesini başkasına teslim eden insanlara ne olduysa size de benzerinin olmasını onaylamanız anlamına gelmektedir.

Fransız araştırmacılar bu gerçeği araştırmışlar ve şu sonucu bulmuşlardır ; Probiyotik yoğurt yendiği zaman içindeki organizmalar bağırsaklara yerleşmekte ve düzenli tüketimde çoğalmaktadırlar. Ancak yoğurdun bırakılması üzerine derhal azalmaktalar ve yok olmaktadırlar. Ancak yoğrutla birlikte verilen bakteri cinsi ne ise , o cins kendine en yakın cinsi yok etmektedir. Yani doğal olarak olması gereken bakterilerimizi. Bunlarda genellikle Bifidobakterilerdir. Yoğurdu bırakınca doğal olarak bifidobakterilerin görevini yapacak bir organizma kalmadığı için sindirim sorunları başlamakta ve devam etmektedir. Sizde yoğurdu bıraktım sorunum artarak devam ediyor , ne kadar da iyi geliyormuş meğer dersiniz. Kendi bakterileriniz yoğurdu kullanmamaya devam ederseniz belli bir süre sonra çoğalacaklar ve ondan kaynaklanan sorunlarınız ortadan kalkacaktır.

Probiyotikler İmmun aktivatörleridir ve bizi korumazlar . Sadece bizim savunma sistemimizi alarm durumuna sokup bizim kendimizi belli bir süre daha güçlü savunmamızı sağlarlar. Ama aynı etkiyi meditasyonla bile sağlayabilirsiniz. Bu konuyu İmmun aktivatörleri yazımda açıkladım. Peki bu ürünleri genelde savunma sistemi zayıf kişiler tükettiği bir geçektir.

Savunma sistemi zayıf kişilerin bağırsaklarından yabancı organizmaların kana ve iç organlara bulaşabileceğinin de bir gerçek olduğunu biliyormuydunuz. Özellikle (üretici açıklamalarına göre) bu yabancı bakterilerin salgi bezlerine yapışabileceğini biliyormuydunuz. Bu demek oluyor ki , eğer önleyemezseniz, tüm vücudunuzu sarabilecek bir enfeksiyon ile karşıkarşıyasınız. (Deutsche Molkerei Zeitng 1997) O halde o kadar da sağlık bir ürün olup olmadığını satın alırken bir daha düşünün isterseniz. Başka bir gerçeği daha hatırlatayım. Mide asidinde bu bakterilerin ölmesi ve bun dan dolayı dozun yeteri kadar yüksek olması gerektiği. Yani 1 mililitre yoğurtta 1 milyon organizma olmalı ki bağırsaklara yeteri kadar canlı organizma ulaşabilsin.

Bunun için İsviçre de yapılan bir araştırmaya göre 6 probiyotikin ;
� 2 sinde hiç bakteri olmadığı
� diğer 4 de ancak 10000 bakteri olduğu görülmüştür. (J.C. Brunner Dessertation ETH 1992)

Bir geç bilim öğrencisininde aklına takılmış olması gerek ki aynı sonuca oda rastlamış. 2 probiyotik yoğurdun sadece birinde yeteri kadar bakteri olduğunu ispatlamış. (Jugend Forscht 2000) Peki neden yeteri kadar bakteri yok. Çünkü yogurdun içindeki bakteriler dışkılardan ve vajinal sıvılardan alınarak çoğaltılmakta. Yani sıcak ve nemli ortamı sevmektedirler. Buzdolabında günlerce saklanması için yaratılmamışlardır. Marketten alırken orada günlerce soğuk yoğurt içinde kalmaktadırlar. Birde bizim dolabımızda yaşam savaşı vermektedirler.

Lütfen bizlere sunulan her ürünü sorgulamadan kabul etmeyelim. Okuyalım ve araştıralım. Sindirim sorununuzu yaratan etkenleri ortadan kaldırmadan hemen dışardan mucizevi ürünlere saldırmayınız. Bu sadece bazı insanları daha da zengin eder.


Fizyoterapist Oğuzhan Söylemez

« Son Düzenleme: Kasım 10, 2007, 04:06:20 ÖÖ Gönderen: merk » Kayıtlı
Kimyaturk Kimya Forumu
« : Kasım 06, 2007, 09:54:52 ÖÖ »

Reklam Alanı
 Kayıtlı
powerhd
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2009, 01:42:20 ÖS »

İlgilenenlere;

Danone nin  ürettiği  ve BAŞARISIZLIKLA  sonuçlanan  bir  "güzellik yoğurdu"   hikayesi..
Üye olduğum  Cosmeticsdesign-europe.com   sitesinden  bir  haber,

Weekly comment
Failure of Danone beauty yogurt is a learning opportunity
By Guy Montague-Jones, 09-Feb-2009
Related topics: Beauty from within, Products & Markets

Danone pulled beauty yogurt Essensis from French shelves last week and left behind a lesson in how not to market edible cosmetics.

Launched with much aplomb in Spain, France and Italy two years ago, Essensis seemed to suggest the beauty food trend was spreading from its Japanese roots. But news of the French failure casts a cloud over the frenzied excitement sparked by the boundary defying products.

Some would suggest that the whole beauty-from-within trend is overblown.

“It’s a Bridget Jones kind of product… but even she will only buy it once,” said Peter Wennström, chief consultant at Swedish-based Healthy Marketing Team.

Wennström said the product lacked credibility. French consumer watchdog UFC-QC came to a similar conclusion last year dismissing Essensis as a mere marketing concept that has no tangible effect on the skin.

Those who buy into the magic of such products may therefore be viewed as “somewhat stupid”, to borrow a phrase from Wennström.

Stupid or not, people are interested in the concept of beauty food and drink. In August last year, Mintel published the findings of a US survey in which 16 percent of respondents said they want skin, nail, and hair beauty benefits from their functional beverages.

So there is a market out there for beauty drinks but Danone has quite simply failed to reach out to those Bridget Jones types who would lap them up.

Packed with vitamin E, green tea-derived antioxidants, probiotics and borage oil, Essensis has all the right ingredients to attract the beauty consumer but was let down by an over-ambitious distribution strategy.

Danone launched Essensis in supermarkets alongside an array of big-branded and invariably cheaper yogurts.

There was nothing that differentiated the product from its neighbors apart from unfamiliar beauty claims and an inflated price tag.

Realizing that not enough had been done to set Essensis apart, Danone announced last year that it would re-launch the yogurt in smaller Actimel style pots in 2009.

Too little, too late. Essensis needed more than just a packaging make-over to save it from the French scrap heap.

New Nutrition Business magazine astutely diagnosed the supermarket as the cause of Essensis’s woe long before the product was pulled from the shelves.

“That’s not a place where a brand can acquire any cachet or mystique,” the magazine wrote in October last year. “Moreover, it’s easy for consumers to see that it’s a brand that’s at quite a premium to other yogurts.”

Most consumers are totally unfamiliar with the idea of beauty food and drinks and need to have the product concept explained to them before they buy into it.

Nestle understood this and bypassed the supermarket aisles and launched its beauty drink Glowelle at luxury retailer Neiman Marcus in the US where the drink will be sold alongside conventional cosmetics.

The product is the brainchild of Kimberly Cooper who told CosmeticsDesign.com that in supermarkets beauty-from-within products have to compete with other big food and drink brands in front of consumers that are not looking for cosmetics.

By contrast, consumers at a store like Neiman Marcus are looking for beauty products and have the means to be unconcerned about how they affect their weekly food shopping bill. Sales assistants are also on hand to explain what the new products are and how they work.

However, Mintel analyst Nica Lewis told CosmeticsDesign.com that the removal of Essensis from French shelves does not prove conclusively that supermarkets are not appropriate for edible or drinkable cosmetics. Lewis said the distribution debate is still open.

She pointed out that in Japan beauty foods and drinks are sold in both supermarkets and specialty stores. This may be, but edible cosmetics are well-established in Japan where the adage “you are what you eat” is truly engrained in the culture.

In Europe and North America, once the concept has been established and a sizable following gathered, beauty foods may be ready to move into the supermarket. For the moment consumers are just not ready to see a product like Essensis on the supermarket shelves.


Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Link Parkı : Hedef Kitlenize Ulaşın..
Link almak için tıklayınız   l      Link almak için tıklayınız l


MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal