Kimyaturk Kimya Forumu
Ekim 23, 2014, 10:35:43 ÖS *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
E-posta adresinize aktivasyon iletisi gelmediyse lütfen buraya tıklayın.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
 
  Ana Sayfa   Forum   Yardım Takvim Giriş Yap Kayıt  
Reklam Alanı



Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni kimya ders programları  (Okunma Sayısı 22253 defa)
A A A A
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
akram
Ziyaretçi
« : Kasım 08, 2007, 10:57:20 ÖS »

Talim Terbiye Kurulu 9. Sınıf Kimya Dersi Yeni Programı yayınladı. 2008-2009'dan itibaren geçerlidir. Merak edenler indirip inceleyebilir.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Kayıt Olunuz Ya da Giriş Yapınız

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

michal, Emre KOZ, yağmur

Bu mesaj için, 3 üye teşekkür etti!
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2010, 08:10:35 ÖS Gönderen: Emre KOZ » Kayıtlı
Kimyaturk Kimya Forumu
« : Kasım 08, 2007, 10:57:20 ÖS »

Reklam Alanı
 Kayıtlı
elifcik
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2008, 12:37:23 ÖÖ »

Yeni eğitim öğretim yılımız ve müfredatımız hayırlı olsun...

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

Emre KOZ

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2010, 08:18:31 ÖS Gönderen: Emre KOZ » Kayıtlı
akram
Ziyaretçi
« Yanıtla #2 : Ağustos 15, 2008, 10:39:17 ÖS »

2009-2010 yılında uygulanacak kimya 10. sınıf programıda yayınlanmış aşağıdaki adresten temin edip inceleyebilirsiniz iyi çalışmalar


Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Kayıt Olunuz Ya da Giriş Yapınız

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

Emre KOZ

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
akram
Ziyaretçi
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2008, 01:18:15 ÖS »

lise 1 ve 2 müfredatları tamamlandı yayınlandı ancak 3 ve 4. sınıf henüz yayınlanmadı bahsettiğiniz konular sanırım lise 2 de müfredatta var 10. sınıf müfredatının başlıkları bunlar yukarıdaki siteden indirip inceleyebilirsiniz iyi çalışmalar

1 ATOMUN YAPısı
2 PERİYODİK SİSTEM
3 KİMYASAL TÜRLER
ARASI ETKİLEŞİMLER
4 MADDENİN HÂLLERİ
5 KARIŞIMLAR

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

Emre KOZ

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
akram
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : Ağustos 26, 2008, 12:07:51 ÖÖ »

Milli Eğitim bir kitap  basmış ben bugun edindim okuldan hakikaten ilginç polimer kimyası var sanırım bu yıl hepimiz için ilginç bir tecrube olacak uygulamadan söylemek zor ama benim ilk düşüncem müfredatın ezber eğitimi arttıracağı yönünde çünkü 9. sınıf öğrencisine organikten bahsetmeden polimer yapıları nasıl açıklarız ben de bilemiyorum.

Bu konuyla ilgili yeni müfredatlarla ilgili özel bir seminere katılmıştım bu müfredatın oluşum  aşamasında bulunanlar vermişti semineri ve şunu söylediler kimyada ki deney yükünü kaldırdık. Bana komik geldi deneysiz bir kimya düşünemiyorum. Şöyle açıkladılar her okulda laboratuvar yok gerekli malzeme yok  en basit bir deneyin yapılabilmesi için uluslar arası güvenlik kurallarını uygulanması gerekir ama  bunu uygulayan okul yok dendi. Dediğim gibi uygulama yapmadan söylemek zor ama bu yıl işimiz baya zor bence Ne diyelim Deneysiz kimya yılları başlıyor tüm kimya camiasına hayırlı olsun Gülümseme


Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

Emre KOZ

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
chemnadide
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : Eylül 02, 2008, 03:49:36 ÖS »

Ben henüz kitap edinemedim yeni müfredatı içeren. Ama eğitim fakültelerindeki şu anki çalışmalar (özellikle bilgisayar öğretmenliği bölümü) bilgisayarın deneysel derslerde kullanılmasına yönelik. Şöyle ki deneyler için malzeme ve güvenli bir laboratuvar gerekiyor, bunu sağlayamayan okullarımız var; fakat artık neredeyse her okulumuzda bilgisayar sınıfları ve dersliklerde projeksiyon makinaları ile karşılaşıyoruz. İşte bu olanakları değerlendirerek deneyleri animasyon ya da video şeklinde bilgisayarda göstermek, öğrenci sayısı oldukça yüksek olan ve laboratuvar ortamı bulunmayan okullardaki öğrencilere de deney hakkında bilgi sahibi olma fırsatı veriyor. Elbetteki bir deneyi video ya da animasyonla göstermek bir öğrencinin laboratuvara girip deneyi bizzat yapmasıyla eşdeğer değildir; fakat bence imkansızlıklar içerisinde şu an için güzel bir düşünce. Bu şekilde eğitim cd leri hazırlanıyor eğitim fakültelerinde.

Bildiğim kadarıyla şu an ki çalışmalar okul kitaplarının yapılandırmacı eğitim çerçevesinde düzenlenmesine yönelik. İlköğretim kitaplarına baktığımızda son derece güzel hazırlanmış kavram haritalarını görmekteyiz. Yine ilköğretim kitaplarında bol bol deney yapmaya yönelik uygulamalar var. Zaten yapılandırmacı eğitim sisteminde deneysiz bir fen öğretimi düşünülemez. Açıkcası Milli Eğitim in akram ın belirttiği gibi deneyden arındırılmış bir kimya müfredatı düzenlemesine inanamıyorum, inanmak da istemiyorum. Yine de kitapları görmeden yorum yapamam tabi ki.

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

dijiman

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
akram
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Eylül 02, 2008, 10:07:18 ÖS »

Aslında deneyden arındırılmış ama etknlikle zenginleştirilmiş demeliydim. Çünkü kitaplar bol etkinlik içeriyor Kimyayı deney yükünden kurtardık cümlesi bize seminer veren profösörün deyimiydi. Bence bu yapılmamalıydı bunun yerine her okula iyi bir laboratuvar ve hatta her okulada sadece laboratuvarla ilgilenecek laboratuvar öğretmenleri atanmalıydı. Tabi ki bu şu an ki fikrim belki bu yıl programı uygulayıp hayır herşey böyle daha güzel olmuşta diyebiliriz dediğim gibi hayırlı olur inşallah. 
Kayıtlı
muratti
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2008, 05:36:25 ÖS »

demek 9.sınıfta polimer kimyası var demek .. lisede organik bile 3.sınıfta gösterilmeye calısılmıstı nerde polimer hep aynı konulardı madde atomvs.. sonra zaten öss var diye bos gecerdi össyede calısılmazdı.. şimdiki nesil daha sanslı gibi gözüküyor..
Kayıtlı
chemnadide
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2008, 07:41:42 ÖS »

Evet akram tam tahmin ettiğim gibi  Gülümseme Etkinlik geliştirmek o kadar zor ve zahmetli bir iş ki, bizler bunun için üniversitede neredeyse üç aylık çalışmalar yapıyoruz. 'Etkinlik' veya 'kavram haritası işte' diyip geçmemek lazım  Gülümseme Ayrıca size her okula laboratuvar kurulması ve laboratuvar görevlisi hatta görevlileri olması konusunda da katılıyorum. Fakat ülkemizin eğitime ayırdığı bütçeyi ve şu anki ekonomik durumunu göz önünde bulundurunca bu istek biraz lüks oluyor biz öğretmenler için.  Bu nedenle kitaplarla bizlere ulaşan etkinlikleri tam anlamıyla uygulamak da laboratuvar işlevi göremese de ona yakın boyutlarda öğretime destek oluyor. Son olarak şu an fakültedeki hocalarımızla ve stajdaki öğretmenlik deneyimi olan meslektaşlarımızla görüşmelerimizde, derslik sistemine yani her öğrencinin alacağı dersin sınıfına gitmesi( örneğin kimya dersi alacaksa kimya araç gereçleri ve ders materyalleri ile geliştirilmiş kimya sınıfına gitmesi) düşüncesi konuşuluyor. Bence çok güzel bir düşünce; ancak dediğim gibi finansman kaynağı bu konularda önümüze çıkan sorun  Gülümseme

'Paramız olmadığı için kafamızı kullanmak zorundayız'               
                                                                                      Ernest Rutherford
Kayıtlı
akram
Ziyaretçi
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2008, 09:19:24 ÖS »

Evet Chemnadide etkinlik hazırlamak gerçekten zor zahmetli bir iş hele etkinliği sınıf içerisinde hakkıyla yürütebilmek daha da zor ve acı olan şu ki şu an görevde olan çoğu kimya öğretmeni eğitim alırken etkinlik hazırlamak üzere geliştirilmediler. şöyle söyleyebilirim ki ben üniversitede kimya da öğretim yöntemleri dersinde laboratuvar ve deney malzemesi bakımından yoksun bir okulda çalışırsak nasıl deneyler yapabileceğimiz konusunda eğitim aldım eminim bir çok arkadaşımda buna benzer dersler almıştır. Bunun için hizmet içi eğitimlerin çoğalıp her öğretmenin bu eğitimi alması sağlanmalı eğer sağlam bir yol izlemek istiyorsak. Çünkü şundan eminim ki bu şekilde bırakırsak eğer bu program amacına ulaşamaz çünkü öngörüldüğü biçimde yürütülmez. Ben kendi adıma bir kaç yıldır kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyordum kör topal ama bu kör topallık bana ne kadar yeter emin değilim. Umarım bizlere de bu konuyla ilgili etkin bir eğitim verilir.

bahsettiğin diğer derslik meselesinde ise ben öyle bir sistemde okudum kredili sistemin ilk kurbanlarındandım kurban diyorum çünkü altyapı oluşturulmadan biz bu sisteme atıldık ve 2 yıl kimya laboratuvarında kimya dersi işledim açı olan şuydu ki laboratuvarda yeterli sınıf sandalyesi ve sınıf tahtası yoktu Gülümseme organik kimyayı işlediğimiz o yılları hiç unutamam ama yeterli altyapı oluşturulursa elbette her öğretmenin bir sınıfı olması çok güzel bir çalışma tüm materyallerini sürekli taşımak zorunda olmamanda çok güzel ama bunun altyapısının oluşması için bence epey bir zaman var gibi görünüyor. Ama umut ederim ki yakın zamanda bu güzelliklere birlikte kavuşalım
Kayıtlı
esra GÜNAL
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2008, 11:25:59 ÖÖ »

SKİMYA KANUNLARI İLE İLGİLİ AYRINTILI SORU ÇÖZECEK MİYİZ? GRAFİKLER FALAN. BİLEN VARSA BİLGİLENDİRSİN.
Kayıtlı
aciz
Ziyaretçi
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2008, 09:40:37 ÖS »

Programın açıklamalarında problem çözümü söz konusu değil diyor.
Kayıtlı
Emine düzgün
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : Ekim 04, 2008, 04:28:03 ÖS »

hayırlı olsun tüm arkadaşlara başarılar....
Kayıtlı
alcadras
Ziyaretçi
« Yanıtla #13 : Ekim 26, 2008, 11:01:50 ÖÖ »

arkadaslar ben dersanede kimya ögretmeniyim ve böyle sacma bir müfredat hayal bile edemezdim
atom ogretmeden e dızılısı var. peryodik cetvel elementler metal ametal tanımadan baglar bılesıkler  inanılmaz bisey
hibrıtlesme molekul geometrısı bılmeden organık kımya  bırde ogrencıye sormus nerden bılecekse molekul polarlıgını ogrencı .
ezber ezber ezber
sebep sonuc yok neyın nerde geldıgı yok ezber
evlere senlık herkese kolay gelsın.
Kayıtlı
yamanoguz
Ziyaretçi
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2008, 11:14:42 ÖÖ »

10,sınıf yeni kimya programı

Bu mesajda 1 dosya eki mevcut ancak indirmeye yetkiniz yok.Üye olmak için http://www.kimyaturk.net/index.php?action=register
10_kimya_yillik_2009_CEMAL_BOZKURT.doc
« Son Düzenleme: Mart 06, 2010, 08:58:33 ÖS Gönderen: ŞAH MAT » Kayıtlı
Baldassare
Ziyaretçi
« Yanıtla #15 : Kasım 09, 2008, 02:59:13 ÖS »

Dosyayı paylaşım sitelerinden birisine yükleyebilir misiniz?...
Kayıtlı
HHikmet
Ziyaretçi
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2010, 09:43:20 ÖS »

     Arkadaşlar bir yıldır yeni müfredatın aksayan yönleri hakkında  Ankarada kimya ilçe zümre bşk toplanıyor.Ankara Üniv.prf Hamza Yılmaz'ın Bşk. yeni kimya müfredatı hazırlanmış.9. ve 10. sınıfların müfredatı uygulamada 11 ve 12. sınıfın müfredatı hazır.
   
     İlçe zümre başkanları müfredatı her yönüyle ele alınıp eleştrildi.
   
      Uygulamanın mutfağında olan öğretmenlerden dahi görüş alınmadan 3,3,4,4,saat ders satine göre hazırlanan kimya müfredatı
ders saatleri bile değiştirilmeden halen uygulamada.İşin daha vahimi 11 ve 12. sınıf müfredatı da değişiyor.

      Ankara kimya zümre bşk. (Ank fen lisesinden) kimya öğrt.eleştrileri hamza hacanın avkatı gibi savunup ,zümre kararını yünlendirmektedir. Yani eleştrilere tampon görevi yapmaktadır.  Yani al gülüm ver gülüm.

        İşin en acı tarafı müfredatta yapılan karmaşıklığı ikiside kabullenmeyip bizleri yeniliğe kapalı olmakla suçlamaları oldu.

       En son 26 şubat 2010 Perşembe günüde Ankarada toplanan ilçe zümresindende farklı bir sonuç çıkmadı.

      Sonuç olarak biz kimya öğretmenleri daha sade anlaşılır müfredat hayalleri kurarken ;konuların birbirine girdiği , zaten ağır olan müfredata anlamsız konuların eklenerek sadeleşme yerine dahada karmaşık hale getirildiği, ders kitapları ile müfredatın arasında uçurumun dizboyu olduğu,ders kitaplaeında bilgi olmadığından öğr. kaynak kitaplara yönlendirildiği ,karmakarışık bir durum.

      Saygılarımla  Kimya Öğretmeni...........

     
     

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

rigormorti

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
Baldassare
Ziyaretçi
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2010, 09:46:41 ÖS »

10,sınıf yeni kimya programı

Ekte dosya yok... Gülümseme

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

rigormorti

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
EHS FIRST
Yönetici
Profesyonel Üye
*

Üyenin toplam puanı 2420
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Okul: Cumhuriyet Üniversitesi
Meslek: Kimya Mühendisi[İş Güvenliği Uzmanı- Çevre Görevlisi]
Firma: Amcor Flexibles Istanbul
Mesaj Sayısı: 2458

Teşekkür
-Edilmiş: 842
-Alınan: 1883


Kimyaya Hakim Olan Dünyaya Hakim Olur


« Yanıtla #18 : Mart 06, 2010, 08:58:48 ÖS »

Dosya güncellendi
Kayıtlı
toledo
Ziyaretçi
« Yanıtla #19 : Haziran 28, 2010, 12:10:51 ÖÖ »

bence yeni müfredat çok daha bilgi sahibi yapıyor hem bizleri hem öğrencileri.önceki gibi sürekli problem çözmek zorunda değiliz artık.sadece süre sıkıntısı var.ama zamanla onu da aşarız diye düşünüyorum.Öğretmenliğe ilk başladığımızda üniversitedeki müfredat ile lise müfredatı hiç örtüşmüyordu.zamanla alıştık.bu müfredatt içinde aynı şey geçerli olacak zamanla alışıcaz yani.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Link Parkı : Hedef Kitlenize Ulaşın..
Link almak için tıklayınız   l      Link almak için tıklayınız l


MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal