Kimyaturk Kimya Forumu
Ağustos 31, 2014, 06:16:17 ÖÖ *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
E-posta adresinize aktivasyon iletisi gelmediyse lütfen buraya tıklayın.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
 
  Ana Sayfa   Forum   Yardım Takvim Giriş Yap Kayıt  
Reklam Alanı



Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kimya Mühendisi Kimdir, Nedir, Ne Yapar?  (Okunma Sayısı 50841 defa)
A A A A
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mesut Erkinöz
Profesyonel Üye
*****

Üyenin toplam puanı 221
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1332

Teşekkür
-Edilmiş: 0
-Alınan: 241


Son Pişmanlık Neye Yarar,Herşeyin Bedeli Var..


« : Mayıs 27, 2006, 11:24:27 ÖS »

TANIM

    Kimyasal madde üreten veya kimyasal madde kullanarak üretim yapan tesislerin tasarlanması, kurulması ve işletilmesi alanlarında çalışan kişidir.

GÖREVLER
 
-      Organik ve inorganik maddelerin bileşimlerini, atom ve molekül ağırlıklarını, maddelerde elektrik, ısıtma vb. etkiler karşısında meydana gelen değişmeleri inceler,
-    Belli bir kimyasal maddeyi en ekonomik şekilde üretmek amacı ile kurulacak işletmenin projesini hazırlar,
-    Kurulacak tesis için gerekli araç ve gereç tipini belirler,
-    Tesisin kuruluşunu denetler,
-    İşletmenin verimli bir biçimde çalışması için üretim aşamasında ürünün kalite kontrolünün yapılmasını sağlar,
-    Kimyasal üretim için reçeteler hazırlar, maddelerin karışım ve bileşim oranlarının uygulama zamanlarını gösterir,
-    Kimyasal madde üretimi için kullanılan yöntemlerin ayrıntılarını inceler,
-    Kimya sanayiinde yeni teknolojilerin geliştirilmesiyle ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütür.
 
KULLANILAN  ALET VE MALZEMELER
 
-     Analiz cihazları,
-    Laboratuar cihazları ,
-    Kontrol sistemleri ve bilgisayar.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
 
Kimya mühendisi olmak isteyenlerin;
-     Üst düzeyde akademik yeteneğe ve sayısal düşünme gücüne,
-     Bilimsel meraka,
-     Bir işi planlayabilme ve uygulamaya koyabilme gücüne sahip,
-     Kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan,
-     Matematik, fizik, özellikle kimya ve ekonomi ile ilgili ve bu alanlarda başarılı,
-     Sorumlu, sabırlı ve titiz
  kimseler olmaları gerekir.
 
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

    Kimya mühendisleri, çalışmalarını genellikle laboratuar ortamında yürütürler. Zaman zaman kimyasal üretim yapılan tesislerde görevlerini gerçekleştirirler. Proje mühendisi olarak görev yapanlar mühendislik bürolarında, işletme mühendisi olarak görev yapanlar doğrudan işletme alanında çalışmalarını yürütürler. Laboratuarlarda çalışma ortamı kokulu, sakin,sıcak ve temizdir. Tesislerdeki kontrol aşamasında ortam gürültülü, tozlu ve kokuludur. Kimya mühendisleri çalışırken laboratuar teknisyenleri, kimyagerler, biyokimyacılar, üretimle ilgili yöneticiler ve diğer çalışanlarla etkileşim halindedirler.

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI


    Kimya mühendislerinin çalışma alanları çok geniştir. Endüstriyel tesisler, laboratuarlar, özel ve kamu proje büroları ithalat ihracat büroları petrokimya, temel kimyasallar, otomotiv, gıda, çimento ve refrakter, seramik, ilaç, tekstil, boya, cam, metal, gübre, elektrik, lastik, denizcilik, savunma sanayii ve sağlık alanlarında tasarım, işletme ve destek hizmetler veren birimlerde çalışabileceklerinden; işyerinin faaliyet alanına göre yaptıkları işler de şekillenmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

    Meslek eğitimi, çeşitli üniversitelere bağlı mühendislik, mühendislik-mimarlık ve fen fakültelerinin “Kimya Mühendisliği” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

    İlgili bölüme liseden sonra Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan alarak girilebilir.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

    Mesleğin eğitim süresi 4 yıl olup eğitim süresince;  Matematik, Fizik, Genel Kimya, Sayısal Bilgisayar Programlama, Teknik Resim, Kimya Mühendisliği Temel Prensipleri, Yüksek Matematik, Analitik Kimya, Mühendislik Mekaniğinin Esasları, Akışkanlar Mekaniği, Organik Kimya, Malzeme Bilgisi, Mühendislik Ekonomisi, Isı Aktarımı, Kütle Aktarımı, Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği, Matematiksel Modelleme, Endüstriyel Kimya (seçmeli ders), Reaktör Tasarımı, Kütle Aktarımı, Kimya Mühendisliği Tasarımı, Temel İşlemler Laboratuarı, Proses Kontrol,  Lisans Araştırma Projesi gibi dersler verilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME

    -     Meslekte ilerleme ve yükselme diğer mühendislik alanlarında olduğu gibi lisansüstü eğitimle mümkündür. Isı, malzeme bilimleri,  enerji üretimine ilişkin konular, kömür yanması, sıvı yakıtlar, petrol rafinasyon ürünleri, proses endüstrilerinde enerji ekonomisi gibi konularda yüksek lisans eğitimiyle meslekte uzmanlaşmak mümkündür.
    -     İşyerinde yeterli aktivite ve başarı gösterenler yöneticilik düzeyine kadar yükselebilirler.



Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Kayıt Olunuz Ya da Giriş Yapınız
www.kalitekontrol.org
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2010, 06:31:11 ÖS Gönderen: Emre KOZ » Kayıtlı
Kimyaturk Kimya Forumu
« : Mayıs 27, 2006, 11:24:27 ÖS »

Reklam Alanı
 Kayıtlı
crazyfisherman
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : Temmuz 09, 2006, 06:26:35 ÖS »

KİMYA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR ?

Kimya mühendisliği, temel olarak kimya bilimi ile matematik, fizik, biyoloji ve ekonomi bilimlerini kullanarak önemli endüstriyel, teknolojik ve çevresel problemleri çözümleyen bir mühendislik dalıdır.

Mühendislik eğitimi almak isteyen kişilerin iyi bir matematik alt yapısına sahip olmaları gerekmektedir. Kimya mühendisliği disiplinler arası çalışmayı gerektiren bir yapıya sahiptir ve matematik, kimya ve fizik bilimlerine ilgi duyan kişiler için bulunmaz bir mühendislik dalıdır.

Kimya mühendisliğinin 1950li yıllarda AIChE (Amerikan Kimya Mühendisliği Enstitüsü) tarafından yapılan tanımı şöyledir:

Kimya mühendisliği mühendislik mesleğinin bir kolu olup, maddelerin fiziksel ve kimyasal değişimlerinin yer aldığı, üretim işlemlerinin uygulama ve gelişimi ile ilgilenir. Kimya mühendisinin görevi, içlerinde fiziksel ve kimyasal değişimlerin yer aldığı cihazların projelendirme, yapım ve çalıştırılmasından ibarettir.

1970-1980li yıllarda tekrar şekillendirilen kimya mühendisliği tanımı şu hale gelmiştir:

Maddeyi fiziksel ve kimyasal değişimlere uğratan cihazları ve özellikle değişimlerin (bileşim, hal ve enerji değişimleri) kendilerini mühendislik, ekonomi ve insan ilişkileri yönlerinden inceleyen bilim koluna kimya mühendisliği adı verilir.

2000li yılların tanımı ise aşağıdaki şekildedir.

Kimya mühendisliği, malzemelerin kimyasal yapılarının, enerji içeriklerinin veya fiziksel hallerinin değişime uğradığı proseslerin geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgilenen engin ve çok yönlü bir mühendislik dalıdır.

Temel olarak iyi bir kimya mühendisi kimya ilmini, mühendislik disiplini, matematik, fizik, biyoloji ve bilgisayar bilgileri ile birleştirebilmelidir.

Kimya Mühendisliği ile ilgili olarak 27 Eylül 2001 tarihinde Avustralya'nın MELBURN kentinde düzenlenen 6. Dünya Kimya Mühendisliği Kongresi'nde kabul edilen bildirgede Kimya Mühendisliğinin yeni dönemdeki tanımı iyi bir şekilde vurgulanmıştır..

MELBURN BİLDİRGESİ

Dünya çapında kimya mühendislerini temsil eden yirmi organizasyonun temsilcileri olan bizler aşağıdaki bildirgeyi imzalıyoruz.

21. yüzyıla girerken, kimya mühendisliğindeki bizler, becerilerimizi yaşamın kalitesinin mükemmelleştirilmesi, iş istihdamının arttırılması, ekonomik ve sosyal gelişmenin ilerletilmesi ve sürdürülebilir gelişmeyle çevrenin korunması için kullanmaya çalışacağımıza dair daha önceki sözümüzü yeniliyoruz.

Kimya Mühendisliği, dünyanın her yerinde, insanların hayatını mükemmelleştirmek amacıyla bilimin prensiplerini teknolojiler geliştirmek ve sağlamak için kullanmaktadır. Mineraller, metaller, seramikler, polimerler, kağıt ve kompozitler gibi malzemeleri sağlayan kimya mühendisliğidir. Gıdaların üretimi ve işlenmesi ve suyun tasfiyesi kimya mühendisliğine dayanmaktadır. Dünyadaki insanların sağlıklarının daha iyi olmasını kimya mühendisliği aşılarla, ilaçlarla ve biyoteknoloji ile sağlamıştır. Barınma giyim, ulaşım ve bilişim teknolojilerinin hepsi kimya mühendisliğine dayanmaktadır. Bizler toplumun dayandığı enerji kaynaklarını geliştirmekte ve dağıtmaktayız.

Toplumun ihtiyaçlarını karşılarken, kısıtlı kaynakları en iyi şekilde değerlendiren, yeni ve ucuz ürünleri ve enerjiyi verimli kullanan süreçleri tasarlamaya söz veriyoruz. Toplum için ürünlerin geliştirilmesi, üretimi, kullanımı ve sonunda bertaraf edilmesi sırasında atığın ve çevre üzerine olacak ters etkilerin yok edilmesini hedefliyoruz.

Artarak globalleşen toplumda, sürdürülebilir olmayan uygulamalardan kaçınmaya ve bunları engellemeye çalışırken, dünyanın artan nüfusunun toplu gereksinimlerini karşılamaya söz veriyoruz. İklim değişikliği ile ilgili ciddi durumun bilincindeyiz. İklim değişikliği ile ilgili karmaşık bilimin daha iyi anlaşılmasını teşvik ederken, aynı zamanda bunun etkilerini hafifletmek  için sağlam teknolojilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına çalışmalıyız.

Dünyamızın karşı karşıya olduğu fırsatlar ve seçenekler ve bunlarda kimya mühendisliğinin oynayacağı roller açısından, toplum bilincini geliştireceğimize söz veriyoruz. Yeteneklerimizi, bilgimizi ve organizasyon becerilerimizi toplum refahının korunması için insanlığın devam eden iyileştirilmesinde kullanacağız. Mesleğimizi en yüksek etik standartlara uygun olarak icra edeceğiz. Ömür boyu süren mesleki gelişmeyi teşvik edeceğiz ve en kaliteli gençleri bu mesleği seçmek için özendireceğiz.

Bu bildiriyi, diğer üyelerimize, topluma hizmet etmekteki yükümlülükleri konusunda onların daha da kuvvetli bilinçlenmelerini sağlamak üzere götüreceğiz. Dünyamızın geleceğini şekillendiren endüstriler, hükümetler, üniversiteler ve diğer kurumlarla  da çalışmaya  söz veriyoruz.

Yirmi birinci yüzyılda, dünyamızın karşı karşıya olduğu imkanlarla yüzleşmeye çalışırken, hem mesleki sorumluluklarımızın ve hem de başkalarıyla birlikte çalışmamız gerektiğinin bilincindeyiz.

27 Eylül 2001

Orijinal Metin


KİMYA MÜHENDİSİ KİMDİR ?

Kimyasal madde üreten veya kimyasal madde kullanarak üretim yapan tesislerin tasarlanması, kurulması ve işletilmesi alanlarında çalışan kişidir.

Kimya mühendisinin başlıca görevleri şunlardır:
Belirli bir kimyasal maddeyi veya ürünü en ekonomik şekilde üretmek amacıyla kurulacak işletmenin projesini hazırlamak,
Kurulacak tesis için gerekli araç ve gereç tipini belirlemek ve tasarımını yapmak
Tesisleri kurulma aşamasında denetlemek ve kontrolünü sağlamak,
Verimli ve kaliteli bir ürün elde etmek için üretim aşamasında ürünün kalite kontrolünün yapılmasını sağlamak , bunun sıklığı hakkında karar vermek,
Üretim için reçeteler hazırlamak, maddelerin karışım ve bileşim oranlarını tespit etmek ve bunların kontrolünü sağlamak ,
Üretim sırasında kullanılan yöntemin verimliliğini sürekli takip etmek , geliştirme faaliyetlerini yürütmek,
Ürünün kalitesini artıracak araştırma ve geliştirmeler yapmaktır.

Yeni mezun bir kimya mühendisi endüstrilerde aynı bir doktor gibi görev alarak endüstrilerde mevcut problemi çözmeye çalışır , daha iyi performans yakalamak için öneriler hazırlar , proses kalitesini artırır. Bu ortam yeni mezun bir mühendise deneyim sağlar. Deneyimler arttıkça yeni mezun mühendis fabrikaların inşasında, devreye alınmasında ve kontrolünde görev almaya başlar.

Kimya mühendisleri bazen yeni baştan bir fabrikayı yaparlar, bazen de bir fabrikanın üretimini artırmak üzere mevcut bir yapı üzerinde iyileştirme yaparlar. Bu çalışmalar sırasında farklı disiplinlerde yetişmiş ve farklı pozisyonlardaki kişilerle çalışırlar.

İyi bir kimya mühendisi olmak için ,
Üst düzeyde akademik yeteneğe ve sayısal düşünme gücüne sahip olunmalı ,
Bilimsel meraka sahip olunmalı,
Bir işi planlayabilme ve uygulamaya koyabilme gücüne sahip olunabilmeli
Kimyasal maddelere karşı alerjisi olmamalı,
Matematik,fizik özellikle kimya ve ekonomi ile ilgili ve bu alanlarda başarılı olmalı,
Sorumlu,sabırlı ve titiz kimseler olunmalıdır.


KİMYA MÜHENDİSLERİNİN ÇALIŞMA ALANLARI

Kimya mühendislerinin çalışma alanları çok geniştir. Bunlardan bazıları :

Endüstriyel tesisler ,

Laboratuarlar ,

Özel ve kamu proje büroları ,

İthalat-ihracat büroları ,

Petrokimya sektörü ,

Otomotiv sektörü ,

Gıda sektörü,

Çimento ve refrakter sektörü ,

Seramik sektörü ,

İlaç sektörü,

Tekstil sektörü ,

Boya sektörü ,

Cam sanayii,

Metal ve kaplama sanayii ,

Gübre sektörü ,

Lastik ve kauçuk sektörü,

Savunma sanayiidir .

Kimya mühendislerinin bu sektörlerde sorumluluk aldığı bölümler şunlardır :
Araştırma-geliştirme,
Proses tasarımı ve optimizasyon,
Fabrika organizasyonu ve işletme ,
Kalite güvence , güvenlik ve çevre kalitesi,
Teknik satışlar , servis ve pazarlama,
Yönetim

KİMYA MÜHENDİSİ İLE KİMYAGER ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Kimyager genelde bileşenlerin davranımları ile ilgilenir ve laboratuvarda az miktarda malzemeler ile çalışır. Kimya Mühendisi ise, laboratuvar çalışmalarını yararlı, ekonomik ürünlere dönüştürmek için gerekli prosesleri ve fabrikaları tasarlar ve bunu yaparken kimya bilgisini kullanır.


Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Kayıt Olunuz Ya da Giriş Yapınız
www.kalitekontrol.org
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2006, 04:58:13 ÖS Gönderen: merk » Kayıtlı
volverin
Ziyaretçi
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2006, 05:33:28 ÖS »

metalurji mühendisleri ile kimya mühendisleri arasındaki farklar nelerdir.?.daha doğrusu metalurji mühendisliği bölümü kimya mühendisliğinin yükünü azaltırmı..?

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

hitit

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
ebru
Yönetici
Profesyonel Üye
*

Üyenin toplam puanı 242
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Okul: Selçuk Üni.
Meslek: Kimya Yüksek Mühendisi
Firma: HvKK
Mesaj Sayısı: 1182

Teşekkür
-Edilmiş: 40
-Alınan: 388



Site
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2006, 08:26:22 ÖS »

kaynak itu.edu.tr

Metalurji ve Malzeme Mühendisi ne iş yapar ?

Metalurji, metal ve alaşımların, cevher veya metal içeren hammaddelerden, kullanım sürecine uygun kalitede üretilmesini, saflaştırılmasını, alaşımlandırılmasını, şekillendirilmesini, korunmasını, ve "üretim - kullanım" ömrü içindeki çevresel kaygı ve sorumlulukları da dikkate alarak insanların ihtiyaçlarına cevap verecek özellikte ve biçimde hazırlanmasını hedef alan bilim ve teknoloji dalıdır. Metalurji, konusu itibarıyla, üretim metalurjisi (ekstraktif metalurji) ve fiziksel metalurji (malzeme) olmak üzere iki ana dala ayrılabilmektedir. Üretim metalurjisi, gerek doğada mevcut cevherlerden, gerekse metal içeren hammaddelerden veya ikincil kaynaklardan (hurda, artıklar, baca tozları, vs.) fiziksel ve kimyasal yöntemlerle saf metallerin veya alaşımların üretimi konularını kapsar. Üretim metalurjisi, cevher hazırlama aşamasından başlayarak, pirometalurjik, hidrometalurjik ve elektrometalurjik yöntemler uygulamak suretiyle metalin cins ve özelliğine uygun işlemler seçmekte ve diğer endüstrilerde kullanılmaya elverişli ham metal ve saf metaller veya alaşımlar üretmektedir.

Türkiye'de birincil kaynaklardan üretimi yapılan başlıca metal ve alaşımlar; demir-çelik, alüminyum, bakır, çinko, kurşun, civa, kadmiyum, ferrokrom, antimon, gümüş'tür. Bir memleketin sanayileşmesinde, demir çelik sanayinin önemi tartışma götürmez bir gerçek olup günümüzde ülkelerin uluslararası gelişmişlik düzeyi, kişi başına düşen demir-çelik üretim miktarıyla ölçülür hale gelmiştir. Son yıllarda Türkiye'de bu alanda olumlu atılımlar yapılmaktadır. Ülkemizde mevcut üç büyük entegre demir çelik tesisine (Ereğli, Karabük ve İskenderun) ilaveten ark fırını ile hurdadan çelik üretimi yapan çok sayıda tesis mevcuttur. Metalurji sektörü, bir ülkenin ağır sanayinin temelini oluşturmaktadır. Metalurji ve Malzeme Bilimi, metallerle birlikte seramikleri (porselen, fayans, tuğla, kiremit, cam, ateş tuğlası, refrakter malzemeler, özel sermetler, vb. malzemeleri), organik yapı malzemelerini (bilhassa polimerler gibi plastikleri, kauçuk maddesini), çimento, ahşap, fiber ve kompozit malzemeleri, elektrik-elektronik ve manyetik malzemelerini, dişçilik ve tıpta kullanılan malzemeleri, yakıt malzemelerini ve bunların özelliklerinin geliştirilmesini ve üretimini inceleyen bilim dalıdır.

İnsanlığın ihtiyaç duyduğu geleceğe dönük mühendislik malzemelerinin, çevresel sorumlulukların göz ardı edilmediği üretim yöntemleriyle üretilmesi ve geliştirilmesi, ancak, hayatımızın her kademesinde karşımıza çıkan "teknolojik - ekonomik - ekolojik" denge bileşenlerinin her birinin zorunluluk arz ettiği mühendislikler arası bir misyon ve strateji odaklı bir çalışma süreciyle mümkün olabilmektedir. İnsanlık tarihini taş devrinden tunç devrine, oradan da demir devrine ulaştıran bu "sanat", bugün temel bilimlere dayalı ve çağdaş medeniyetin kuruluş ve gelişmesine en çok katkısı olan "Metalurji Mühendisliği" mesleği adı altında bilimsel ve teknolojik bakımdan geniş bir alanı kapsar hale gelmiştir. Tarihi açıdan metal, önceleri doğal halinde kullanılmış ve bu da nabit metallerin şekillendirilmesiyle mümkün olmuştur. İlk kullanılan nabit metaller, bakır ve altındır. Metalurjinin tarihi ile Anadolu Medeniyetlerinin tarihsel gelişimi neredeyse özdeştir. Arkeolojik bulgular bakır üretiminin ilk kez Anadolu ve İran topraklarında başladığını göstermektedir. Bakırı işlemek suretiyle, mızraklar ve çeşitli silahlar yapan insanoğlu daha sonraki yıllarda bakır ve kalayı karıştırarak bakırdan daha sert bir alaşım elde etmiştir. Anadolu'da kalay bulunmadığı için Hititler, bakır ile arseniği alaşımlandırmak suretiyle yeni bir alaşım bulmuşlar ve bütün bu gelişmeler de tunç çağının başlangıcına yol açmıştır. Aynı şekilde ilk demir üretimi de M.Ö. 1500 yılında yine Anadolu'da yapılmıştır. İlk metalurjistlerin ülkemiz topraklarında doğmaları ve insanlık tarihine yön vermeleri bizler için gurur vericidir.

Uzun yıllar boyunca Türkiye'nin Metalurji Mühendisi ihtiyacı, Sümerbank, Etibank, M.T.A. (Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü), vb. kuruluşlarca, özel olarak seçilmiş elemanlara yurt dışında eğitim yaptırılarak sağlanmıştır. Ancak 1962 yılından sonra ilk defa İ.T.Ü. Maden Fakültesi bünyesinde Metalurji Mühendisliği Bölümü kurulmuştur. Bölümün adı, 1973 yılında "Metalurji ve Malzeme Bölümü" olarak değiştirilmiştir. Daha sonra 1978-82 yılları arasında, "Metalurji Fakültesi" olmuş ve 1983 yılında da Kimya Mühendisliği ile birleşerek "Kimya Metalurji Fakültesi" adını almıştır. Değişen ülke ihtiyaçları, bilim ve teknolojideki gelişmeler sonucu bölüm eğitim programı revize edilmiş ve bölüm ismi 1998 yılında "Metalurji ve Malzeme Mühendisliği" olarak değiştirilmiştir. Ülkemizde 40. yılını dolduran Metalurji Mühendisliği eğitimi, bugün, kimya, makina, inşaat, uzay-uçak, elektrik-elektronik, çevre ve tıp alanlarına yayılmış çok disiplinli bir bilim ve teknoloji dalı olarak gelişmesini sürdürmekte ve verimlilik, enerji ve hammadde üçlüsü ile uyum içinde olan üretim süreçlerinin sektöre kazandırılmasında önemli rol oynamaktadır. Son yıllarda Metalurji Mühendisliğindeki gelişmeler, genel olarak metalurjik proseslerin optimizasyonu, nümerik simülasyon ve modelleme üzerine yoğunlaşırken, Çevresel Metalurji uygulamalarında da, çevre kirliliğine yol açmayacak nitelikte atılabilir atık üretmek, demetalize edilmiş çözeltiyi kullanılabilir su halinde sisteme geri döndürme şeklinde atık su demetalizasyonu, ikincil kaynakların yeniden değerlendirilmesine yönelik reaktör ve proseslerin dizaynı / geliştirilmesi gibi konular önde gelmektedir. Enerji yoğun işletmelerin başında yer alan elektrometalurji uygulamalarında ise, sonlu elemanlar yöntemiyle hücre dizaynlarında yapılan iyileştirmeler, kullanılan elektrot malzemelerinin yeniden dizaynı ve geliştirilmesi gibi konular önem kazanmaktadır. Yüksek kaliteye ve üstün özelliklere sahip karmaşık şekilli parçaların, toz metalurjisi yöntemleriyle istenilen toleranslarda ve minimum kayıpla ekonomik olarak imalinde önemli rol oynayan, nano boyutta toz ve toz karışımlarının hidro- ve/veya elektro-metalurjik yöntemlerle üretiminin yanı sıra, soy metaller metalurjisi içinde yer alan ve insan sağlığına zarar vermeyen altın ve altın alaşımlarının geliştirilmesi ve üretimleri de günümüz Metalurji bilimi gündeminin ilk sıralarında karşımıza çıkmaktadır.


Mezun olunca nerelerde çalışabilirim ?


Bir Metalurji Mühendisi, temel üretim proseslerinin hakim olduğu demir çelik ve demir dışı metallerin üretimlerinin yapıldığı tesislerin yanı sıra döküm endüstrisi, geleneksel ve ileri teknolojik seramik üretim tesislerinde, yeni malzeme araştırma ve geliştirme amaçlı merkezlerde, savunma sanayii, havacılık, uzay, tıp ve biyomedikal alanlarında kullanılmak üzere malzeme üretimi yapılan alanlarda kolaylıkla istihdam edilebilir. Bölümümüzden mezun olan yeni mühendislerimizin çalışabileceği başlıca sektörler şunlardır;

          Demir-Çelik Sanayi
          Demir-Dışı Metal Üretim Sanayi
          Cam, Seramik ve Refrakter Sanayi
          Döküm Sanayi
          Savunma Sanayi
          Makine İmalat Sanayi
          Otomotiv ve Otomotiv Yan Sanayi
          Uçak ve Gemi İmalat Sanayi
          Plastik Teknolojisi
          Kaynak Malzemeleri Üretimi Sanayi ;
          Metal Şekillendirme ve İşleme Sanayi
          Yüzey İşlemleri ve Kaplama Sanayi
          Elektrik-Elektronik Malzeme Üretimi
          Manyetik Malzeme Üretimi
          Biomedikal Malzeme Üretimi
          Kalite Kontrol ve Gözetim Şirketleri

Görüldüğü üzere ortak çalışma alanları var.

sorunuza çalışan üyelerimiz daha güzel cevaplar verecektir.
Kayıtlı

Ne bir gemi tek bir demire bağlanır, ne de hayat tek bir ümide
volverin
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : Ağustos 25, 2006, 01:03:55 ÖÖ »

teşekkürler..

zaten çalışma alanlarına baktığımızda makine mühendislerinin yükünü hafiflettiğini söyleyebiliriz.aynı şekilde kimya mühendisleri ile de ortak çalışma alanları var.
Kayıtlı
darkdream
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : Mayıs 11, 2007, 12:52:48 ÖÖ »

sahsen metalurji muhendisligindeyim.zaten kabaca kimya ve makine'nin arasında kalan bir bölüm.

temelide tamamiyle "fiziksel kimya" ve "fizik" denebilir. özellikle fizikokimya demek dogru olur, cunku
gordugumuz nerdeyse herseyin temelinde kristal yapılar ve faz degisimleri var.

yani bir yapının kimyasından, bileşimlerinden çok karaktarizasyonu ve yapısı anlatılıyor derslerde.
atiyorum bir kimya muhendisi polimer yapıların bağlarını, eterleri, alkinleri, nasıl baglanır vs gibi zincir yapı ozelliklerini ogrenirken, biz uretimi nasıl olur, nasil işlemek gerekir, hangi polimer yapısı ne icin uygun, mikroyapı incelemesi ile kompozit malzeme olusturma, tepkimelerini, elastik ve fiziksel ozelliklerini, davranisini öğreniriz.

genel olarak malzeme yapısı uzerine bircok ders var(fiziksel metalurji,malzeme karaktarizasyonu,malzemenin mekanik ozellikleri,faz diyagramları,kristal yapılar gibi), bunun yanında ısı gecisi, kutle gecisi,termodinamik yanında inorganik ve analitik kimya, metal bilesimlerinin kimyası gibi temel kimya gosteriliyor.

uzmanlasma alanlarıda farklıdır biraz, mesela kimisi sadece elektronik malzemelerle veya seramikle ilgilenir kimisi kendini karakterizasyona ve kimyasal değişimlere verir.

genelde de sağlam kimyayı, üretimciler(yine metalurjide bir alan) görür, ozellikle metal-ametal bilesiklerini her yonuyle bilirler,yeryuzu minerallerini ve tenorleri cok iyi tanırlar ama bir organik kimyadan veya kolloid kimyasından, kimyasal anlamda pek anlamaz.yuzeysel bilirler.

umarim azda olsa arasındaki farkları gosterebilmisimdir.
Kayıtlı
adayy
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Temmuz 17, 2007, 02:37:54 ÖS »


    merhabalar ben kimya mühendisliği okuyorum ve okulumda bu dalın dışında ikinci bir mühendislik dalında eğitim(çift anadal) almak istiyorum aklımda iki bölüm var biri çevre mühendisliği diğeri de endüstri mühendisliği...hangisine tercihimde öncelik vereceğimi bilemedim bu konuda bana yardımcı olabilecek insanlar varsa fikirlerini almak isterim...
Kayıtlı
EHS FIRST
Yönetici
Profesyonel Üye
*

Üyenin toplam puanı 2419
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Okul: Cumhuriyet Üniversitesi
Meslek: Kimya Mühendisi[İş Güvenliği Uzmanı- Çevre Görevlisi]
Firma: Amcor Flexibles Istanbul
Mesaj Sayısı: 2458

Teşekkür
-Edilmiş: 842
-Alınan: 1881


Kimyaya Hakim Olan Dünyaya Hakim Olur


« Yanıtla #7 : Temmuz 17, 2007, 04:15:45 ÖS »

Bana kalırsa çevre mühendisliği okuyun.

Çevre sorunlarına duyarlı, çevre kimyası bilen bir kimya mühendisi olmak sizin için çok büyük avantaj olacaktır.

Üzerine bir de iş güvenliği bilgileri ekleyebilirseniz sanayi için vargeçilmez bir eleman olursunuz.
Kayıtlı
adayy
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : Temmuz 17, 2007, 05:16:17 ÖS »


   teşekkür ederim haklı olabilirsiniz bakalım kısmett zaten daha 2.sınıfa yeni başlıyorum şimdi değil de 3.sınıf başında falan seçmeyi düşünüyorum bu bölümü...galiba çevre mühendisliği de geleceğin mesleklerinden olma yolunda...
Kayıtlı
EHS FIRST
Yönetici
Profesyonel Üye
*

Üyenin toplam puanı 2419
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Okul: Cumhuriyet Üniversitesi
Meslek: Kimya Mühendisi[İş Güvenliği Uzmanı- Çevre Görevlisi]
Firma: Amcor Flexibles Istanbul
Mesaj Sayısı: 2458

Teşekkür
-Edilmiş: 842
-Alınan: 1881


Kimyaya Hakim Olan Dünyaya Hakim Olur


« Yanıtla #9 : Temmuz 18, 2007, 07:38:08 ÖÖ »

Çevre-iş güvenliği konusu üretimin vazgeçilmez bir parçası konumunda.

Tavsiyem Çevre mühendisliği okumanız. Dediğim gibi İş güvenliği kurslarına da katılıp bir de işletme yüksek lisansı yaparsanız iş alımlarında her zaman bir kaç adım önde olursunuz.

Kayıtlı
PyroMancer
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Ağustos 22, 2007, 09:55:32 ÖS »

bence kesinlikle endüstri mühendisliği olmalı. neden diye soracak olursak;
bugün bir kozmetik fabrikasına (aromel) teknik geziye gittiğinizde şunu görürsünüz. kimya mühendisi yok, çevre mühendisi yok ama iki tane endüstri mühendisi var. yine aynı şekilde çevre son zamanlarda sıklıkla gündeme gelmesine rağmen,her fabrikanın bir çevre mühendisine ihtiyacı olmaz. ama çoğu fabrika mutlaka bir endüstri mühendisi ister. çünkü endüstri mühendisleri mühendislik biliminin sosyal kesimini oluşturur.günümüz de fazlasıyla sosyal olunması gereken bir zamandır.diğer mühendisleri ve ayn zamanda işçileri, şirketin üretimle alakası olmayan bölümlerini dahi sorumluluk altına alabilir. ve de bir endüstri mühendisinin en büyük şansı, üretim gibi insanı zorlayan, yoran, ne zaman ne aksilik çıkacağı belli olmayan kesimlerde çalışma ihtimalinin daha düşük olmasıdır.çift anadal gibi bir silahla kolaylıkla yönetim kademesinde yükselebilir.
şimdi bir de yüksek lisans olayına gelirsek, bir kimya mühendisi için özellikle de bayansa ve de Ar-Ge gibi saplantısı yoksa kesinlikle "İşletme" yükseklisansı öneririm. işletme içinde de pazarlamaya yönelirsen çok faydasını görürsün.ben kimya mühendisliği okuyorum, çift anadal yapacak nota sahip değilim ama:) işletme yükseklisansı için var gücümle kasacağım.bi de elinden gelirse bi ERASMUS macerasına atılırsan, hatta yurtdışında akraban varsa staj falan ayarlasan, 5-10 sene içinde yüksek yaşam standartları seni bekliyor demek.son olarak bu konuda da İstanbul'u tek geçerim, bence hedefin İstanbul'da da faaliyet gösteren uluslararası bir şirket olmalı.bunun için inglizce'nin yanında bir yabancı dilin daha neler katabileceğini tahmin bile edemezsin.hayatta sana başarılar.
imza Önder BAĞCI:)
Kayıtlı
adayy
Ziyaretçi
« Yanıtla #11 : Eylül 11, 2007, 12:12:19 ÖS »


    verdiğin bilgiler ve tavsiyeler için çok teşekkür ederim...
Kayıtlı
sanemc
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : Eylül 23, 2007, 10:22:51 ÖÖ »

PyroMancer'e aynen katılıyorum. Ama eğer Ar-Ge gibi bir saplantın varsa kimya mühendisliğinde yüksek lisans yapmak daha iyi olur diye düşünüyorum. Bir de yurtdışına çıkmak (Erasmus ile olabilir) imkanlar uygunsa, mutlaka yaşanması gereken bir deneyim. oradaki şartları görmek, mesleğinizin başka ülkelerde nasıl okutulduğunu ya da icra edildiğini görmek çok güzel.
Kayıtlı
dazy
Ziyaretçi
« Yanıtla #13 : Nisan 16, 2008, 08:43:05 ÖS »

daha kimya mühendisliğinde birinci sınıf okuyorum yani tam olarak herseyi bildğim söylenemez suan sadece genel kimya dedıgımız lise düzeyinden biraz daha ayrıntılı kimya görüyoruz ve haftada bir kere labaratuvara giriyoruz.fakat bu olayların ingilizce olması beni cok sıkmaya başladı.tabiki ingilizce olması biraz daha avantajlıdır ama ilerleyen zmanlarda yani yeni bir konuya ge.tiğimde anlayamama sıkıntısı çekecegim.suan hemen hemen bildigim konular oldugu için ayrıntı kacırmıyorum ilerde böle bi sorunum olur mu ne dersiniz?
Kayıtlı
adayy
Ziyaretçi
« Yanıtla #14 : Nisan 20, 2008, 05:21:42 ÖS »


    bizim üniversitemizde de dersler %30 İngilizce veriliyor her dönem birkaç dersimiz böyle ancak hocaların insiyatifine kalmış bazen derste Türkçe anlatılıyor sınavlarda İngilizce ve Türkçe olmak üzere iki kağıt dağıtılıyor kolaylık sağlıyorlar ben 2.sınıftayım şimdiye kadar yabancı dilde gördüğüm hiçbir dersten sorun yaşamadım bence hocalarınıza bağlı biraz biraz da yabancı dilde görmek yararlı olur çünkü Türkçe olan derslerimizde bile internetten araştırırsan birçok döküman İngilizce çıkıyor sıkılacaksın bunalacaksın ama faydasını da göreceksin diye düşünüyorum...
Kayıtlı
Angel_of_mercy
Ziyaretçi
« Yanıtla #15 : Temmuz 10, 2008, 06:03:38 ÖS »

daha kimya mühendisliğinde birinci sınıf okuyorum yani tam olarak herseyi bildğim söylenemez suan sadece genel kimya dedıgımız lise düzeyinden biraz daha ayrıntılı kimya görüyoruz ve haftada bir kere labaratuvara giriyoruz.fakat bu olayların ingilizce olması beni cok sıkmaya başladı.tabiki ingilizce olması biraz daha avantajlıdır ama ilerleyen zmanlarda yani yeni bir konuya ge.tiğimde anlayamama sıkıntısı çekecegim.suan hemen hemen bildigim konular oldugu için ayrıntı kacırmıyorum ilerde böle bi sorunum olur mu ne dersiniz?
Bu biraz senin ingilizce seviyene bağlı.
Aynı okuldayız bende 4. sınıfı bitirdim önümüzdeki sene 5. sınıfım:)
İlk başlarda zorlanacaksın ama ilerleyen yıllarda farkı hissetmeyeceksin bence. Hatta ben ingilizce derslerde daha başarılı oluyorum diyebilirim.
Ayrıca kimya mühendisliğinde okurken bir çok dersin projesinde, ödevinde literatürde araştırma yapman gerekecek. O zamanda makaleleri incelerken göreceksin ki ders kitaplarındaki ingilizce gayet anlaşılır. Bir ingilizin veya amerikanın makalesini anlayabilmek gerçekten zor oluyor:) japonları da bizim anlayabileceğimiz basit ingilizcelerinden dolayı seviyorum Gülümseme
Okulda derslerinde başarılar dilerim. Özellikle fırsatın oldukça Bekir Zühtü Uysal hocadan ders almanı tavsiye ederim. Öğreneceğinden fazlasını öğrenirsin böylece.
Kayıtlı
kuk333
Ziyaretçi
« Yanıtla #16 : Temmuz 17, 2008, 05:31:33 ÖS »

merhabalar. 3. sınıfa geçmiş bir kimya bölümü ögrencisiyim. oss tekrar girdim ve çevre, kimya müh veya metalurji malzemve müh okuyabilecek bir puan sahibim! acaba hangisini seçmem benim için daha yararlı olur?
Kayıtlı
cenkiss
Ziyaretçi
« Yanıtla #17 : Eylül 04, 2008, 01:04:34 ÖS »

iyi günler ben bu sene osmangazi kimya mühendiliğine başlayacağım bir bilenininiz varsa nasıl bir yerdir kimya mühendisliği okurken ne yapmak gerekir nelerle uğraşmak gerekir sonra kafayı bir yerlere vurmak gerekir mi?Cevaplarsanız hepiniz çok sevicem.
Kayıtlı
dazy
Ziyaretçi
« Yanıtla #18 : Kasım 10, 2008, 06:47:50 ÖS »

daha kimya mühendisliğinde birinci sınıf okuyorum yani tam olarak herseyi bildğim söylenemez suan sadece genel kimya dedıgımız lise düzeyinden biraz daha ayrıntılı kimya görüyoruz ve haftada bir kere labaratuvara giriyoruz.fakat bu olayların ingilizce olması beni cok sıkmaya başladı.tabiki ingilizce olması biraz daha avantajlıdır ama ilerleyen zmanlarda yani yeni bir konuya ge.tiğimde anlayamama sıkıntısı çekecegim.suan hemen hemen bildigim konular oldugu için ayrıntı kacırmıyorum ilerde böle bi sorunum olur mu ne dersiniz?
Bu biraz senin ingilizce seviyene bağlı.
Aynı okuldayız bende 4. sınıfı bitirdim önümüzdeki sene 5. sınıfım:)
İlk başlarda zorlanacaksın ama ilerleyen yıllarda farkı hissetmeyeceksin bence. Hatta ben ingilizce derslerde daha başarılı oluyorum diyebilirim.
Ayrıca kimya mühendisliğinde okurken bir çok dersin projesinde, ödevinde literatürde araştırma yapman gerekecek. O zamanda makaleleri incelerken göreceksin ki ders kitaplarındaki ingilizce gayet anlaşılır. Bir ingilizin veya amerikanın makalesini anlayabilmek gerçekten zor oluyor:) japonları da bizim anlayabileceğimiz basit ingilizcelerinden dolayı seviyorum Gülümseme
Okulda derslerinde başarılar dilerim. Özellikle fırsatın oldukça Bekir Zühtü Uysal hocadan ders almanı tavsiye ederim. Öğreneceğinden fazlasını öğrenirsin böylece.

danısmanım olur kendısı =D
Kayıtlı
drrakin
Ziyaretçi
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2008, 10:19:45 ÖÖ »

Konu oldukça ilginç. Hem sanayi kuruluşları eleman talebinde bulunurken hem de üniversitelerimiz öğrencilerini eğitirken içerisine düşülen çelişkiye ( kavram kargaşasına ) son vermek açısından, çok önemlidir.

Kimya Mühendisi, kimyasal bir prosesin kendisine özgün şartlarda yapılabilmesi için A'dan Z'ye kimya tesisi dizayn eden ve prosesi kontrol eden kişidir. Kimyager ise prosesin hangi şartlarda, hangi hammaddelerden ve hangi özelliklerde ürünü üretmek için  sürdürülmesi gerektiğine karar veren ve denetleyen kişidir. Bu iş bölümü ile kimyager ile kimya mühendisi, birbirinin ayağıma basmadan ve sinerji yaratarak çalışabilirler.

Şu anda sanayide görülen resim kimya mühendisliği ve kimyagerlik  açısından vahim olup, şöyledir :
a) Makine mühendisleri Kimya Mühendisleri'nin işini yapmak zorunda bırakılmaktadır
b) Kimya Mühendisleri Kimyagerler'in işini yapmak zorunda bırakılmaktadır
c)Kimyagerler Laborantlar'ın işini yapmak zorunda kalmaktadır
d)Laborantlar laboratuar bulaşıkçılığı yapmakta
e)Bulaşıkçılar işsiz kalmaktadır

Sorun yalnız sanayiden kaynaklanmamakta, eğitim kurumlarımız da Mühendislik kavramını öğrencilere yalnız teorik olarak verebilmektedir. Mühendis pratik çalışması gereken bir eleman iken, genellikle masa başında idari işlere soyunan bir konuma itilmektedir. Tabii ki zaman içerisinde deneyimleri onu idari pozisyonlara taşıyacaktır ve orada da başarılı olabilecektir, ama ilk günden arama kriteri "mühendis" olmayan bir pozisyon için kimya mühendisi aranması, iskeletin sağlam oluşmasına engel olmaktadır.

Kimya Mühendisliği Bölümü şu eğitim konularını kapsamalıdır :

1. FKM ve Teknik Çizim, İşçi Sağlığı, Patent ve Dosyalama, işletme muhasebesi
2.Mekanik, Elektronik,Akışkanlar Mekaniği, Termodinamik
3.Metal işlenmesi ve alaşımlar, Basınçlı kaplar dizaynı, Boru hatları, Armatürler
4. Termik usuller (Unit operations), Mekanik usuller (Filtrasyon, elekler, sedimantasyon, karıştırıcılar, v.s.)
5. Teknik Kimya, Proses Tekniği, Kimya tesislerinin inşaası ve işletilmesi
6. Proses kontrolü, ölçüm cihazları
7. Lisans tezi, grup tezi ve master tezleri ile de bu eğitimin sanayideki tatbikatının pekiştirilmesi
8. Eğitim süreci içerisinde en az 2 ay fabrikalarda konusu önceden belirlenmiş staj

Yukarıda görüldüğü üzere, kimya mühendisi kimya bilgisini yalnızca Kimyager ile bilinçli iletişim kurabilmek için kullanacaktır. Kimyagerin kimya bilgisine de her zaman ihtiyacı olacaktır.
Kayıtlı
island25
Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : Kasım 14, 2008, 12:00:52 ÖS »

evet kesinlikle katılıyorum. staj yaptığımda bunu daha iyi gözlemledim.
Kayıtlı
zwitterion88
Ziyaretçi
« Yanıtla #21 : Haziran 13, 2010, 10:42:27 ÖS »

merhabalar bu konuda bi başlık atılmadığı için burdan yazma gereği duyuyorum.2011 yazında ingiltere veya amerik'da staj yapmak istiyorum.seneye 3.sınıfım bitmiş olcak.1 tane bile amerika ve ingilterede staj yapabileceğim firma adı bilmiyorum.aranızda bilen varsa yardımcı olabilirmi acaba?stajyere sıcak bakan,gerçekten birşeyler öğrenebileceğim ve cüzi miktardada olsa para kazanabileceğim.
Kayıtlı
shapiro
Uzman Üye
****

Üyenin toplam puanı 20
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Okul: EUMPE
Meslek: Senior Chemical Engineer
Firma: QM & CTO
Mesaj Sayısı: 453

Teşekkür
-Edilmiş: 3
-Alınan: 389


« Yanıtla #22 : Haziran 14, 2010, 08:40:15 ÖÖ »

Amerika ve Avrupa 'da kimya mühendisliği eğitiminde 15 ders verilir, temel olarak verilen dersler hem gerekli kimya ve kimya mühendisliği ve hem de yönetim ve teknik destek derslerinden oluşur. Ancak ne Türkiye 'de ne de söz konusu ülkelerde işletme muhasebesi dersi, patent ve dosyalama ve elektronik dersleri verilmez, kimya mühendisliği nosyonunda bu dersler yoktur. Economics, Engineering Economics, Occupational Health (iş Sağlığı), Process Safety and Hazard Preventation, Labour Law dersleri verilir.  Mekanik dersi de engineering mechanics (mühendislik mekaniği) olarak; statik, dinamik ve mukavemet kombinasyonuyla verilir. Türkiye 'de bir kimya mühendisliği bölümünde alınması gereken lisans programı ders sayısı yaklaşık 58'dir. Müfredatta dersler veya kapsam biraz değişken olabilir ancak temel olarak böyledir. Öğrenci okullun verdiği kurslarla veya dışarıdan MRP II (Üretim Kaynak Planlaması) alabilir, bu artık günümüzde gerekli bir bilgidir. Bu arada tasarım için kullanmak üzere Chemcad veya Aspen Engineering Suite, Mathlab alınır ve destekleyici programlar olarak Autocad, Mathcad, Mathtype öğrenilebilir. Müfredat oluşumu yeterlidir ve öğrenciye kendini yetiştirmek kalır. Çünkü üniversite bir formasyon sağlar kompedan olmak için bir gelişim planı hazırlanıp gerekli bilgiler edinilmeli ve kişi kendini yetiştirmelidir. Bunun için gerekli bilgi ve kaynaklar literatürde çoğunlukla İngilizce ve birazda Almancadır. Öyleyse bu dillerden en az biri iyi derecede öğrenilmelidir.

Saygılarımla 

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

zwitterion88, Mustafa Cüneyt Gezen

Bu mesaj için, 2 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
zwitterion88
Ziyaretçi
« Yanıtla #23 : Haziran 14, 2010, 11:13:27 ÖÖ »

bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim acaba Amerika ve İngiltere' de başvurabileceğim firma isimleri biliyormusunuz?
Kayıtlı
shapiro
Uzman Üye
****

Üyenin toplam puanı 20
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Okul: EUMPE
Meslek: Senior Chemical Engineer
Firma: QM & CTO
Mesaj Sayısı: 453

Teşekkür
-Edilmiş: 3
-Alınan: 389


« Yanıtla #24 : Haziran 14, 2010, 01:46:29 ÖS »

zwitterion88, kimya mühendisi olarak hangi kapsamda, hangi alanda ve ne kadar süreyle staj düşünüyorsun. Bilgileri verirsen bende bir araştırma yapabilirim, bakalım yapabileceğim bir şeyler olur mu?. Ayrıca Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Kayıt Olunuz Ya da Giriş Yapınız adresinden de sana yardımcı olabilirler. Zaten sitenin kurulum amaçlarından biri de bu. Üye de olabilirsin. Amerika ve ingiltere kapsamda var..

Saygılarımla

Mesajınıza teşekkür eden üyeler:

zwitterion88

Bu mesaj için, 1 üye teşekkür etti!
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Link Parkı : Hedef Kitlenize Ulaşın..
Link almak için tıklayınız   l      Link almak için tıklayınız l


MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal